Tuesday, July 21, 2009

DILARANG MEMOTONG

Seperti biasa Pak Pandir hendak pergi memotong getah. Mak Andeh akan menyediakan peralatan Pak Pandir. Pak Pandir pun pergilah nak memotong getah.

"Hati-hati ya bang semasa tepi jalan besar tu nanti!" pesan Mak Andeh.

Pak Pandir akan berjalan kaki melalui sebuah jalanraya untuk sampai di kebun getahnya. Semasa Pak Pandir berjalan di tepi jalanraya besar tersebut, ada sebuah papan tanda yang baru dipasang betul-betul di depan kebunnya. Selepas dia membaca papan tanda tersebut, dia pun pulang hampa.

Mak Andeh heran Pak Pandir pulang semula ke rumah lalu bertanya, "Kenapa Bang?"

Pak Pandir pun menjawab, "Sejak bila la kerajaan tak bagi kita memotong getah. Diletaknya papan tanda besar di tepi jalan depan kebun kita tu papan tanda 'DILARANG MEMOTONG'."

2 comments:

alidyangon said...

Cikgu

Rumah atok kita kan...

Dekat je dengan 'kona lipat @ kona maut' jalan batu 7....

Kiranya kita ni orang Tanjong Karang juga tau....

Sawah pun ada kat Batu 12, Sungai Burong

asilahmuhajer said...

umah abang saya pun ada kat batu 12. betul2 sebelah jabatan pertanian. tapi saya umah kat tempat lain la..

WELCOME TO MY BLOG!

Enjoy surfing my blog

please leave your comment after reading the post. tq.