Monday, April 6, 2009

Sebab wanita lebih cepat nampak tua

Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk..
Tapi tahukan andasemua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnyaisteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligusmengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2,telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis.Tapi si suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So,wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir.Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukanamalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betulmakan!"

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksabangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letihdan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker,aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting,minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.

4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So,wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlahjadi tua..

Kesimpulannya...wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikultanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..

TAPI AKU NAK TEKANKAN KAT SINI, HUSBAND AKU TAK MACAM NI. HEHEHE.
SUAMI AKU BAIK WALAUPUN KADANG2 MALAS SKET.

1 comment:

chemil ila said...

hehe...pernah dpt email ni...
suami mu adalah abangku...hihi

WELCOME TO MY BLOG!

Enjoy surfing my blog

please leave your comment after reading the post. tq.