Monday, May 10, 2010

Komen Yang Aku Suka

komen ni aku amik dari blog mazidul akmal yang aku baru visit tadi. ada beberapa komen yang aku suka. antaranya yang ini.

antara rotan atau tak rotan, antara tembak tak tembak, yang pasti remaja zaman sekarang bukan lagi macam remaja zaman dulu.

apa peranan kita ye? tengok saja atau do something?

7 comments:

ainShahajar said...

pada ain. rotan lain dengan tembak

rotan niat nak mendidik.. tapi tembak tu. niat lain dah tu

rotan tu bagos kalo mak bapak tak marah anak dia kene rotan.. ini mengadu. bila mengadu mak bapak marah2.. anak makin besar kepala

sI tEDI said...

he he he he

yelah..

rotan tu nak mengajar..

kalau sekali tembak mati, nak mengajar apa namanya.
a
duhai.. x leh nak jawab.

zulkbo said...

salam..
dunia-dunia
selagi belum tutup
mata..macam2 ragam
dan undang2...
undang2 Allah jua
yang abadi..tapi orang
pun tak mau ikut

eelobor said...

negara kita dh macam melindungi pesalah & penjenayah....sekadar pendapat peribadi.

zeqzeq said...

kes berbeza kerana MASA dan waktu,

rotan nampak jelas.

isue tembak samar2 serta semangat berkobar2 ingin berjaya.

jadi tak elok merajuk tak nak tembak atau rotan bila hanya satu kes terpencil buat silap..

ini beri peluang Jenayah dalam bandar dan samseng di sekolah berleluasa.

jeBateja said...

Aku plak tara hal kalau cikgu nak merotan...bagus tu...dulu pun aku selalu kena rotan sebab aku ni terlebih cerdik...now anak aku pun, aku rela dia di rotan kalau dia pun terlebih cerdik macam aku tapi kes cikgu pukul anak aku dengan kayu HOKI buat aku HANGIN satu kepala...aku benarkan merotan bukan maksud leh sesuka hati je jalankan HUKUMAN...guna kayu HOKI belasah belakang budak kecik...ini lah yang bahya...nasib baik je cikgu lelaki tu tak pecah muka di belasah oleh anak buah aku plak...Aku tak taw lah aku salah atau tidak...tapi pukul dengan kayu HOKI buat aku marah...budak tu baru darjah 3...gitu plak dengan polis kot...suruh guna pistol bukan tujuannya suka2 BANG sana, BAnG sini...ada protokolnya...rasanya...elok bagi polis pistol elektrik laaa...senang nak tembak orang yang buat jenayah kecik2...

iDAN said...

Setuju dengan Ain;

Rasanya merotan itu untuk mengajar; janganlah rotan kuat sangat!.. Saya sekolah dulu pernah kena rotan.

Bab nembak ini payah sikitlah; apatah ketua polis negara kata kalau kereta itu dah mengancam kira kereta itu jua senjata, seram juga kita pun semua ada kereta!...

Kes rompakan senjata api pun banyak negara luar tak sehaluan dgn kita; sebagai contoh tiga perompak seorang sahaja ada senjata api minta maaflah semuanya pasti akan maut jika bertempur dengan polis kita!.

Isu ini sensitif!.

WELCOME TO MY BLOG!

Enjoy surfing my blog

please leave your comment after reading the post. tq.