Wednesday, March 16, 2011

Tanyalah dia, abu nawas

buku ni aku dah abis baca sebelum cuti lagi. sekarang ni buku ni mungkin ada di kelantan kerana dipinjam kawan yang berasal dari sana.

buku ni ringan je kisahnya. sama macam kalau kita baca buku2 lawak yang lain. cuma yang ni lawak zaman2 khalifah dulu la.

walaupun lawah, tapi lawak yang logik dan tak merapu la. bagi aku, lawak yang ada tu mengajar kita supaya jangan menyusahkan perkara yang senang. dan lagi satu, kita kena bijak menghadapi satu2 situasi walaupun dalam keadaan yang genting.

try baca dan aplikasikan dalam hidup..jom!

2 comments:

iDAN said...

Masa zaman kanak-kanak selalu dengar tentyang Abu Nawas ini; tapi bila dah tua ini hampir terlupa lawak & teladan dari buku ini...

amalhaj said...

lame bebenor idak dengor criter cikgu, aghi nih ngotek2 kat tenet nih teghus ziarah cikgu.....

WELCOME TO MY BLOG!

Enjoy surfing my blog

please leave your comment after reading the post. tq.